Sällskapet är nerlagt, men hemsidan kommer tills vidare att finnas kvar.

GDPR

Policy för personuppgiftsbehandling

General Data Protection Regulation

Den 25 maj 2018 trädde den nya dataskyddsförordningen, General Data Protection Regulation 2066/679, (GDPR), i kraft. SMPS behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och svensk lag. Därför vill vi ge dig information om den policy SMPS har för de data som vi samlar in om dig som medlem.

Typ av data vi samlar in

Vi samlar endast in de personliga data som du frivilligt förser oss med. De data vi samlar in är namn, postadress, land, e-postadress, telefonnummer, ev. medlemsnummer i SFF samt samlingsområden (frivillig uppgift). Vi registrerar också inbetalda medlemsavgifter. Namn, postadress, land, epostadress samt telefonnummer används för utskick kring föreningens aktiviteter och publikationer.

Grund för lagring av personliga data

När vi lagrar personliga data gör vi det för att upprätthålla föreningens medlemsregister, administrera inbetalningar av medlemsavgifter och för utskick av medlemstidskriften. Dessutom lagrar vi personliga data för att kommunicera med våra medlemmar kring föreningens aktiviteter. Inför eventuellt utgivande av kommande medlemsmatriklar kommer vi att efterhöra varje medlems önskan om att stå med i eller avstå från att finnas med i matrikeln.

Lagring av personlig data

Dina personliga data sparas så länge du är med i SMPS. Om medlemsavgift inte betalas under en period av 2 år rensas medlemsregistret från dina data. Om du väljer att själv utträda ur föreningen tar vi bort dina personliga data i samband med att du meddelar oss ditt utträde.

Säkerhet

Vi använder ett helt internt medlemsregister. Medlemsregistret och distributionen av tidskriften MPT uppfyller säkerhetskraven i dataskyddsförordningen.

Dina rättigheter

Du har alltid rätt att veta vilka personliga data vi lagrar och använder rörande dig. Du har rätt att begära ut en kopia av dessa data. Du har även rätt att begära rättning av felaktiga data som lagrats om dig. Vid frågor kontaktar du vår GDPR-samordnare:

Lars Höjing
Kråksångsvägen 31